Inwestowanie w zespół sprzedaży MICE

2022-09-14 Blanka Retmańska-Man

Obserwuję uważnie odradzający się po okresie pandemii rynek MICE. Przeorganizowaliśmy w firmach nasz system pracy, dając pracownikom możliwość pracy zdalnej, zmieniliśmy sposoby komunikacji z klientami, wprowadzając na stałe spotkania online. Ale formuła spotkań face to face przetrwała i okazało się, że nie da się powadzić biznesów bez niej. Doceniliśmy rynek spotkać MICE oraz budowanie relacji w kontaktach bezpośrednich.


W hotelach i centrach eventowych odbudowaliśmy również zespoły sprzedaży i realizacji eventów. W związku z przebranżowieniem się wielu specjalistów zatrudniliśmy wielu sprzedawców bez doświadczenia. Ta sama sytuacja ma miejsce w działach gastronomii. Niestety nie pozostało to bez wpływu na jakość realizacji eventów. Nowo powstałe zespoły nie tylko muszą się dotrzeć, ale przede wszystkim nabrać doświadczenia. Okazuje się jednak, że tę praktykę nabywają na tzw. „czuja”, gdyż nie odrobiliśmy zadania domowego w pandemii. Te słowa kieruję do kadry zarządzającej. Nadal nie inwestujemy w szkolenia, rozwój kompetencji w zespołach sprzedaży i organizacji eventów. Zdaję sobie sprawę, że zmiana nawyków również na wyższych szczeblach wymaga czasu, ale pamiętajmy, że przy galopująco rosnących kosztach i obciążeniach, które wiążą się z realizacją eventów, umiejętność sprzedaży nabiera zdecydowanie innego znaczenia. Prawdziwa efektywność, umiejętność upsellingu, posługiwanie się prawdziwym język korzyści, badanie potrzeb właśnie teraz będzie miało ogromne znaczenie.


Ponieważ na co dzień pracujemy z działami sprzedaży, wdrażając system Horeca Idea, optymalizując procesy sprzedaży, koncentrując się na jakości przygotowywanych przez naszych klientów ofert, doszliśmy do wniosku, że warto spotkać się wspólnie podszlifować swoje umiejętności. Bo warto inwestować w ludzi zajmujących się sprzedażą eventów.


Forum Horeca Idea Rebuilding 2022 to dwudniowe wydarzenie (7-8.11.2022, Hotel Sound Garden w Warszawie) z wyjątkową formułą, dedykowane dla działów sprzedaży i organizacji eventów. Z doświadczenia wiemy, że pozyskując wiedzę, często mamy problem z zaadoptowaniem jej do warunków zawodowych. Dlatego postanowiliśmy podzielić to spotkana na bloki i połączyć teorię z praktyką. Część pierwsza, to dawka rzetelnej, inspirującej wiedzy. Zaprosiliśmy do współpracy charyzmatyczną Ewę Wilmanowicz („Osobista renoma w budowaniu relacji z klientem”), która ma nas pobudzić do działania i zachęcić do inwestowania w siebie oraz pierwszy dla tej branży będzie „kołczować” nas Krzysztof Rzepkowski, Sandler Training Polska („Sprzedaż nie jest dziełem przypadku”). Ale tak jak napisałam wcześniej, to praktyka, współdziałanie, zaufanie w zespole powoduje że osiągamy sukces przy realizacji eventów, dlatego z nieskrywaną przyjemnością zapraszam na „Hotelarski czelendż”. Formuła przypomina olimpiadę. Przygotowaliśmy dla uczestników zadania, które realizować będą w zespołach i zakończą się wyłonieniem mistrzowskiego zespołu i nagrodzone podczas wieczoru z atrakcjami. Duch SuperSprzedawcy powróci.



Drugi dzień to spotkanie, przy dobrym śniadaniu, gdyż wspólny posiłek podobno jednoczy ludzi, uspokaja nastroje i skłania do otwartości. A temat rozmowy nie będzie łatwy, gdyż porozmawiamy o walce cenowej. Oliwy do ognia będzie dolewał niezastąpiony Maciek Straus wraz z gościem specjalnym. A potem znowu nastawimy uszy i otworzymy głowy by doskonalić umiejętności na 4 solidnych warsztatach: Nowoczesna oferta B2B – jak badać potrzeby klientów i zwiększyć sprzedaż (prowadzący: Eliza Kozica-Kamińska, Sandra Fengler), Cienka linia, która oddziela stratę od zysku - warsztaty z optymalnej wyceny zapytań grupowych (prowadzący: Michal Forysiak, Cezary Sarnecki MBA), Reklamacje - jak efektywnie na nie odpowiadać? (prowadząca: Marta Otrebska), Google Analytics 4 – rewolucja, na którą Twój hotel powinien się przygotować (prowadzący: Wojciech Sroka).


Wszystkie szczegóły znajdziecie na stronie: forum.horecaidea.pl


Ja ze swojej strony traktuję to wydarzenie jako egzamin dla osób Zarządzających. Z uwagą śledzę zapisy, obserwując, który hotel czy centrum konferencyjne inwestuje w swoich ludzi. Możemy mieć najlepsze kampanie marketingowe, najwspanialsze obiekty, ale nic nie zastąpi nam kompetentnego sprzedawcy, który wie co sprzedaje oraz zgranego zespołu, który wie po co robi TO-CO-ROBI. Dlatego do zobaczenia!


p.s. Dementując plotki: To nie jest spotkanie tylko dla użytkowników systemu Horeca Idea. To nie jest spotkanie podczas, którego uczymy się systemu. TO JEST SPOTKANIE, ABY STAĆ SIĘ LEPSZYMI SPRZEDAWCAMI MICE!


I już na sam koniec. Pamiętajcie, że w szpilkach i krawacie nie wpuszczamy :).


Dobrego dnia!
#musisztubyc #hotelarskiczelendz #wiemcosprzedaje #forumhorecaidea #rebuilding2022

Ostatnie posty

Wyjątkowe wydarzenie już w listopadzie

Inwestowanie w zespół sprzedaży MICE

Sprzedawcy MICE spotkają się po raz 4

Wesołych Świąt!

Horeca Idea dla firm cateringowych