Ruszamy z ogółnopolską akcja #aktywujeventy

2020-07-03 Blanka Retmanska-Man

Czy rynek spotkań się odbuduje? To temat, który budzi we mnie największe obawy, gdyż nasz system służy właśnie do obsługi wydarzeń. Ta relacja jest prosta: jeśli rynek się nie odbuduje Horeca Idea nie będzie potrzebna. Rozmawiając z hotelarzami i osobami zarządzającymi centrami konferencyjnymi widzę ich obawy, niepewność. Zapytania pojawiają się nieśmiało. Nadzieję rozbudza realizacja wydarzeń okolicznościowych, ale… nasze rozmowy, dylematy opieramy… na wróżeniu z fusów, pojedynczych rozmowach z klientami, naszym „chceniu” i własnych wyobrażeniach.

Dlatego czas powiedzieć STOP. Nie budujmy naszych planów na „wydaje-mi-się-że”. Zapytajmy na szerszą skalę naszych klientów, firmy, które do tej pory realizowały budżety eventowe czy i jakie będą mieli potrzeby związane ze spotkaniami, co budzi ich obawy. Czas na ogólnopolskie badanie. Czas poznać stan faktyczny i zmierzyć się z wynikami.

Ostatnio analizując w hotelu ofertę spotkań B2B usłyszałam, że nie ma sensu jej zmieniać i dostosowywać do nowych warunków, gdyż rynek stoi. Jak ruszy to będziemy zmieniać… Czy takie podejście Waszym zdaniem jest właściwe. Myślę, że styl na Scarlett O'hara – Pomyśle o tym jutro – Nie sprawdzi się tym razem. Żeby sprzedać na niestabilnym rynku, pełnym obaw musimy być rzetelnie przygotowani z naszą ofertą.

Stąd pomysł na ankietę, która w dniu dzisiejszym ma swoją premierę. Została opublikowana pod nazwą: Jak będzie, czyli rynek spotkań w Polsce oczami klienta.

Proszę roześlijcie ją wśród swoich Klientów. Potraktujcie ją jako doskonały pretekst do kontaktu. To także dobry pomysł na początek procesu budowania relacji z klientem. W tym badaniu wsparli nas: Meeting Planner, IGHP, Biznes Hotel, Horeca Business Club. Przygotowaliśmy list przewodni do ankiety, który załączam do tego artykułu. W badaniu ważne jest, abyśmy solidarnie zaangażowali się w dystrybucję ankiety i zebranie jak największej liczby odpowiedzi. Po opracowaniu raportu już na koniec lipca 2020 Idea Profit udostępni bezpłatnie wyniki nie tylko partnerom akcji, ale również w mediach społecznościowych.

Moim zdaniem, lepiej wiedzieć jaka jest gotowość naszych klientów do powrotu do organizacji eventów, niż planować budżety w oparciu o przypuszczenia. Oczywiście, że sytuacja związana z Covid-19 jest nieprzewidywalna i rzeczywistość może okazać się inna niż ta przedstawiona w raporcie opracowanym na podstawie ankiety. Ale jedno jest pewne, musimy przygotować się do funkcjonowania w zmienionych warunkach i potrzebujemy do tego rzetelnych danych. Łatwiej jest zmieniać przygotowane scenariusze niż działać w chaosie…

Ankieta jest elementem akcji #aktywujeventy, która ma na celu mobilizację działań, aby odbudować rynek spotkań w Polsce. Zróbmy to razem!

Mam nadzieję, że wspólnie dowiemy się jakie są faktyczne oczekiwania naszych klientów.

Do zobaczenia!

#aktywujeventy

Ostatnie posty

Forum Horeca Idea Open Thinking 2023

MICE na nowo, a jednak po staremu

Z cyklu Horeca Idea Team:

Czwartkowy wieczór na gali MPPower Awards

Wesołych Świąt !